Online Lab Magazine
Περιοδικό για το marketing & την επιχειρηματικότητα από τους επαγγελματίες της Online Lab.

Ψηφιακό Marketing για τις Μικρές Επιχειρήσεις: Η Τέχνη της Σύνδεσης με την Τοπική Αγορά

Σε μια γειτονιά επαρχιακής πόλης, ένα μικρό καφέ προσπαθεί να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. Ο Νίκος -ο ιδιοκτήτης- γνωρίζει ότι η γεύση του caffè espresso του είναι απαράμιλλη, αλλά πώς να το μάθει όλη η πόλη; Η απάντηση -όπως διαπιστώνουν όλο και περισσότερες τοπικές επιχειρήσεις- κρύβεται στο ψηφιακό marketing – στο Οnline Μάρκετινγκ τοπικών επιχειρήσεων! Mια μοντέρνα τακτική που γεφυρώνει την παράδοση με την τεχνολογία δηλαδή!

Η ψηφιακή εποχή έχει αλλάξει τον τρόπο που οι καταναλωτές ανακαλύπτουν τις επιχειρήσεις γύρω τους. Σύμφωνα με έρευνες, σχεδόν το 80% των Ελλήνων χρησιμοποιεί τη Google για να βρει τοπικές υπηρεσίες: από φούρνους, μοδίστρες, γιατρούς, φαρμακεία μέχρι και ηλεκτρολόγους, δικηγόρους, υδραυλικούς και πολλούς άλλους επαγγελματίες.

Για επιχειρήσεις όπως το Caffè του Νίκου, αυτό σημαίνει ότι η διαδικτυακή εικόνα είναι εξίσου κρίσιμη με την ποιότητα του caffè του αλλά και την ποιότητα του service του! Το κλειδί; Η δημιουργία μιας ψηφιακής ταυτότητας που αντικατοπτρίζει την αληθινή ατμόσφαιρα του καταστήματος!

Για παράδειγμα στην πλατφόρμα Google My Business, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημοσιεύουν φωτογραφίες, ωράριο λειτουργίας, ακόμα και απαντήσεις σε ερωτήσεις πελατών!

Μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι οι επιχειρήσεις με ενημερωμένα προφίλ εμφανίζονται έως και 60% πιο συχνά στις τοπικές αναζητήσεις. Επιπλέον, η χρήση λέξεων-κλειδιών με τοπικό προσανατολισμό (π.χ., «καφές στην Λιβαδειά») βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να συνδέσουν την επιχείρηση με τα πρώτα αποτελέσματα.

Οnline μάρκετινγκ τοπικών επιχειρήσεων

Η τοπική διαφήμιση, ωστόσο, δεν σταματά στο Google My Business! Μέσω Google Ads και Facebook Ads, οι επιχειρήσεις μπορούν να στοχεύσουν σε χρήστες ακόμα και σε ακτίνα 2 χιλιομέτρων! Τεχνικές όπως το geofencing (ψηφιακό «σύνορο» γύρω από το κατάστημα) επιτρέπουν την αποστολή ειδοποιήσεων σε κινητά όταν ένας πελάτης περνάει κοντά και για ένα κατάστημα π.χ. ρούχων αυτό μπορεί να σημαίνει μια ειδοποίηση για έκπτωση!

Επίσης η δύναμη των κριτικών δεν πρέπει να υποτιμάται. Σε μια τοπική αγορά, η φήμη διαδίδεται γρήγορα, και οι διαδικτυακές αξιολογήσεις αποτελούν πολύ σημαντικό μέρος της εικόνας. Ένας καταναλωτής που αφήνει μια θετική κριτική στο Google ή σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο μπορεί να προσελκύσει δεκάδες άλλους. Αντιθέτως, μια αρνητική κριτική – αν αντιμετωπιστεί με γρήγορη και ευγενή απάντηση – μπορεί να μετατραπεί σε ευκαιρία για βελτίωση!

Για τις τοπικές επιχειρήσεις, το online μάρκετινγκ δεν είναι απλώς μια τάση, είναι μια σύγχρονη ανάγκη η οποία αποτελεί κυριολεκτικά επένδυση!. Το online μάρκετινγκ δεν απαιτεί μεγάλα κεφάλαια, αλλά δημιουργικότητα, συνέπεια, μια βαθιά κατανόηση των αναγκών της κοινότητας και … αρκετή υπομονή!.